7/5-09

Då så gott folk. Äntligen har jag lyckats slita mig från arbetet en stund för att ägna lite tid till min beundransvärda blogg.

Som alla vet så är det ju ett tag sedan och jag har väl inte riktigt levt upp till mitt rykte som bloggkung.

Nu blir det nya tag...

Ja vart ska jag börja. Mina kära kamrater från Norrland kom på besök och ingen kunde vara gladare än jag (och Tecke). Valborg firades ute vid "La casa de Tecke Love". I vätterns sköna skärgård ligger denna mytomspunna herrgård på blygsamma 257kvm. Med sina 8 sovrum och 3 toaletter så blev herrgården hemvist för ett flertal personer.

Onsdagen började med en öl ute på stan för att sedan övergå till ett bejublat festande i Harge och på nattklubben Hargebadens Restaurang aka "panget" på torsdagen. Ölen för dagen inhandlades i Askersund där kommunens trotjänare stog utanför glasbanken och delade ut varannan vatten. Konstigt att man bara fick en flaska vatten fast jag hade köpt minst 10 flaskor öl. Det blir ju inte riktigt varannan vatten. -Vad ska jag dricka vatten för sa Tecke Sladd, -Jag super ju bara för att bli full. Det är hans motto och det får stå för honom.

Data-Davva smällde till på stort och köpte en platta 3.5%. Fjortisaktigt tyckte jag men vad säger man till en n00b som tycker att man är en critter som agerar som en puller. Nä jag är en tank, som sysslar med de-buff istället för direct damage. Så det så..

När väl festen var igång så kunde inte Tecke Sladd slita sig från Grimas-Stina. Han bettedde sig som en hormonstinn unghingst på grönbete. Det skulle pussas och kramas och gullas från dag till natt. Mysigt tyckte han, äckligt tyckte Data-Davva som valde att gå ut på verandan och spy galla över de som fick mysa men inte han. Hörde talas om något med strypning..

Fredagen bjöd på uteservering och O'learys. Det var ett peppat gäng som samlades hos Syltburk för att fira att det fortfarande var två dagar kvar på ledigheten. Ratrik Nodin slet med sig en påse lördagsgott och det var festens behållning, förutom Vilda-Viktor som sprang runt i jalingar och utförde diverse snopptricks..

På lördagen så stog Data-Davva för romkväll. Bra initiativ tyckte vi eftersom öl hade slutat verka och det var dags att gå igång på sprit. Tecke Sladd spottade i glaset men lyckades ändå på något sätt bli fullast på Frimis där vår kväll slutade.

Söndagen började med soffhäng hos Jobbar-Jensa och slutade med soffhäng hos Ratrik Nodin. Däremellan finns en parkeringsbot på 1000kr inbakad.

Så till dagens låt:

En grupp från Gbg som jag ser kommer att lysa klar på rockhimlen inom en snar framtid.

Mina damer och herrar: Foobar The Band:





Idag blir det shopping med Jobbar-Jensa och senare torsdagsfika...

Bye bye..

I'am the one and only..

//Jonas Hirvelääää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0