Regn regn regn regn

Ja vad säger man, regnar utav bara den. Vet inte om jag någonsin sett så mycket regn!

Lördagen började med flytt av Vilda-Viktors grejer till hans stekiga tvåa på väster. Senare blev det fiske i Harge och med ett par gäddor rikare så begav vi oss tillbaka till Örebro för lite inflyttningsfest samt utgång. Tack Lyle&Scott för sponsringen!

I söndags var vi på ÖSK-AIK! Pinsamt att se en del gnagetfans protestera mot alla domslut!
Däremot så var det rätttvist med 1-1.

Imorgon lördag så är det dags för årets fest ute hos Äventyrs-Robin. Det bjuds på skumpa i mängder och bad i bubbel! Killen blir 25 år gammal. Och jag är inte den som är den så jag skulle vilja stämma upp i ännu en födelsedagssång till Äventyrs-Robins ära. :

Hoppas du firar din födelsedag med dunder och brak
och att du inte blir allt för dyngrak
Drick dig absolut inte för full
så att du slår dig och trillar omkull
Som när du ramla ner på ett räcke av betong
och spräckte dina kulor men stämde ändå upp i en sång
Ärren på din kuk är resultatet på hur det gick
och oj vilka märkliga minnen vi fick
Du är så oberäknerlig och bland det roligaste jag vet
så naturlig och perfekt i din helhet
Så grattis till de 24 åren som nu har gått
allt har inte blivit som du förutspått
Men jag vet att du mår bra ändå
bättre vänner kan du inte få
snart kan jag inte komma på
mer ord som rimma på å
så det så...
Du är en vän doppad i guld
och jag känner en viss skuld
Att jag inte är en bättre poet
men denna dikt är iaf bättre än den om bagaren som smet.

Congrats homie!!


Idag så är det dags att hämta Kecke Loves båt. Han har saknat den nåt så enormt och nu när Stajny inte är här så har han bara båten att kela med! Det första han ska göra när han får syn på båten är att snurra ett varv på propellern. Sedan kan det bli fiske och ett glas rött ute vid stugan.

Gurkan Si Haben var hemma i Örebro i början av veckan. Men var det någon som träffade honom? Nej! Ryktet säger att han var här med sin vän (pojkvän?) Sunken. Tydligen så har Gurkan hittat en ny idol och jag får genast lite genant abdikera till andraplatsen. Jag hoppas verkligen att jag någon dag, någon gång, får chansen att ta mig till toppen igen.

ÄPPLET faller inte långt ifrån trädet. Ett uttryck jag tycker en viss person ska tänka på!

Annars så ser vi fram emot Data-Davvas flytt till fashionabla norr dit även Skåne-Ymma ska flytta.

Nu ska jag gräva fram tre låtar som räcker hela sommaren då jag inte kommer att blogga så värst mycket under denna period.

Sommarens dängor blir:









Så det ska väll räcka..

Trevlig sommar på er alla!!!

"Optimisten ser en möjlighet i varje problem. Pessimisten ser ett problem i varje möjlighet."


// Jonas Hirvelääääääää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0