Makaber Måndag

Helgen har bara rusat förbi och i fredags så blev det tyvärr inget bloggande pga den stressamma tillvaro jag hade på min arbetsplats.

ÖSK vann iaf med beskedliga 2-1 över Kalmar och Behrn Arena kokade. En mycket trevlig tillställning.

Fredagen tillbringades något ovanligt på Björnstugan. Vi satt ett gäng hos Jobbar-Jensa och ölade. En grabb från Kumla dök upp på förfesten med dunken och jag kan säga att det var ett tag sedan jag drack sådant. Men man är ju inte den som är den så när det bjöds på Skogsstjärna så var jag inte sen på att tacka ja. 

I lördags var det dags för den stora utgången. Dagen i stort handlade om att putsa klart på Tecke Sladds båt. När jag och Jobbar-Jensa blev hungriga och frågade Tecke Sladd om nåt bra matställe så fick vi bud på först en korv på Shell och/eller en burgare på Sibylla. Riktig finsmakare den där Tecke. Sibylla blev det iaf. Väl hemma så bjuder Tecke upp till fest. Alla som var på festen var taggade på utgång, utan Majsa som skulle hem och fingra....på en uppsats. Tror dock att hon mest var sur över att vi inte åkte tll Motala. Men då hade hon ju inte kunnat pluggat, å det var ju därför hon inte hängde med ut i lördags så jag fick inte ihop det..jaja..

Tecke Sladd, Gurkan Si Haben och Ullibull blev glada i hågen. Denna trio kamperade ihop genom ett nattligt Örebro med blommor, trasiga hundringar och pizzakartonger. En av dom fick för sig att äta på marken och denna lilla händelse filmades och kan ses på Facebook inom en snar framtid. Därefter så såg det inte alls så skumt ut när två pissfulla grabbar knuffar på en motvillig Ullibull om att hon ska med till Norr, varpå hon skriker nej hela tiden. Hon ångrade sig dock och såg oförskämt pigg ut på söndagsmorgonen när det vankades mat och soffhäng hemma hos Tecke.

Dagens dänga är hämtad från en musikvideo där Tecke Sladds båt finns med i bakgrunden:


Ha en fortsatt trevlig dag!

// Jonas Hirvelääääää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0